W dniu 04.12.2019 roku klasa IC SP 24, zakończyła swój udział w projekcie „Migające przedszkola, migające szkoły”. Projekt ten realizowany był w naszej szkole przez Fundację Pracownia Projektów Społecznych „Dobra Nadzieja” z Pleszewa ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Projekt „Migające przedszkola, migające szkoły” ma na celu kształtowanie otwartości i pozytywnego stosunku wobec specyficznego rodzaju niepełnosprawności jaką jest dysfunkcja słuchu oraz edukować i oswajać z osobami niesłyszącymi już najmłodszych. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym charakteryzuje ogromna wrażliwość, aktywność poznawcza i ciekawość świata, a przede wszystkim ufność i otwartość na potrzeby innych.
Przez kolejne 10 tygodni nasze pierwszaki brały udział w zajęciach prowadzonych przez ciepłą, zawsze uśmiechniętą i sympatyczną, panią Majkę Graf, która poprzez wspólną zabawę przybliżyła dzieciom tajniki języka migowego. Język migowy jest językiem, który wyraża myśli i słowa za pomocą obrazu i gestu. Dla nas – osób słyszących jest językiem obcym i poznanie go niesie za sobą takie same korzyści jak nauka każdego języka obcego.
Spotkania z panią Majką przynosiły naszym uczniom sporo korzyści: stymulację rozwoju intelektualnego, rozwój sprawności manualnej, ćwiczenia mimiki, rozwój wyobraźni przestrzennej, pamięci oraz koncentracji, a przede wszystkim wiele radości ze wspólnej zabawy.
Każde zajęcia dotyczyły innego kręgu tematycznego – uczniowie poznali samogłoski w języku migowym, nazwy najbliższych osób, nazwy zwierząt, kolory, jedzenie. Dzieci rysowały, malowały, wycinały, śpiewały i tańczyły, przy okazji porozumiewając się w języku migowym.
Wszyscy bardzo chętnie uczestniczyli w tych zajęciach i czekali na kolejne. Lekcje te były niezwykłą przygodą i na długo pozostaną w pamięci naszych dzieci.
Serdecznie dziękujemy pani Mai Graf za wspólnie spędzony czas!
Marta Pietrzak – wychowawca klasy IC